ممکن است در طول استفاده از دستگاه ماکروفر بوش، خرابی ها و ایرادات مختلفی در آن بروز پیدا کند که یکی از آن ها روشن نشدن است. از این رو تشخیص علت روشن نشدن ماکروفر بوش ایجاب می کند تا موارد و عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار دهید.

در جهت شناسایی عامل و علت اصلی کار نکردن ماکروفر بوش، در ادامه مرکز تعمیر ماکروفر بوش در تهران، به صورت تخصصی به این موضوع پرداخته است و با ارائه راهکار، سعی کرده تا مراحل تعمیر و رفع هر کدام را بیان کند.

تعمیر ماکروفر بوش

علت روشن نشدن ماکروفر بوش از چیست؟

بروز هر گونه خرابی در عملکرد و کارایی ماکروفر بوش، می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. این عوامل باید به درستی مشخص شوند و سپس هر کدام از آن ها با عیب یابی، رفع شوند. دلیل کار نکردن ماکروفر بوش نیز می تواند یکی از عوامل زیر باشد:

  1. خرابی میکروسوئیچ درب ماکروفر بوش
  2. معیوب شدن فیوز سرامیکی
  3. سوختن دیود
  4. سوختگی خازن
  5. وجود مشکل در برق رسانی و پریز برق
  6. معیوب شدن لامپ مگنترون
  7. عدم کار کردن دکمه پاور ماکروفر بوش
  8. بروز نقص فنی و ایراد در برد الکترونیکی
  9. خراب شدن کنترل پنل

خراب شدن میکروسوئیچ درب از روشن شدن ماکروفر بوش جلوگیری می کند

میکروسوئیچ درب وظیفه دارد تا با قفل کردن درب و مطمئن شدن از عدم نشت اشعه مگنترون به بیرون، فرمان شرع به کار را به برد الکترونیکی صادر کند. حال اگر هر گونه ایراد و یا نقصی که در میکروسوئیچ درب و یا قطعات آن رخ دهد، می تواند از روشن شدن ماکروفر بوش جلوگیری کند.

حتما باید آن را بررسی نمایید و در صورت معیوب بودن، میکروسوئیچ سالمی را جایگزین کنید. چرا که این بخش از ماکروفر بوش غیر قابل تعمیر بوده و باید حتما عوض شود.

بروز ایراد در عملکرد فیوز سرامیکی را بررسی کنید

فیوز سرامیکی به منظور محافظت الکتریکی از اجزای دستگاه در نوسانات شدید برق در ماکروفر بوش تعبیه شده است. حال در صورتی که این قطعه معیوب شود، در برقراری جریان برق اخلال ایجاد شده و می تواند علت روشن نشدن ماکروفر بوش باشد. از این رو باید با مشاهده خرابی در فیوز سرامیکی، حتما آن را تعویض نمایید.

جریان برق پریز می تواند از روشن شدن ماکروفر بوش جلوگیری کند

دستگاه ماکروفر بوش به منظور شروع به کار، نیاز به مقداری مشخص از جریان برق دارد. حال اگر پریز جریان کافی را نداشته باشد و یا جریان برق آن قطع باشد، می تواند از کار کردن ماکروفر بوش جلوگیری کند. جریان برق پریز و منزل را بررسی کنید و هر گونه ایراد را برطرف نمایید.

خراب شدن دکمه پاور از عوامل عدم روشن شدن ماکروفر بوش

یکی از ایرادات رایج که به عنوان علت عدم روشن شدن ماکروفر بوش شناخته می شود، خرابی دکمه پاور می باشد. معیوب شدن این دکمه می تواند مانع از رسیدن جریان برق به قطعات داخلی دستگاه شده و لازم است حتما در صورت مشاهده خرابی، یک دکمه پاور سالم را جایگزین آن نمایید.

خرابی لامپ مگنترون اصلی ترین دلیل روشن نشدن ماکروفر بوش

مگنترون وظیفه دارد تا ایجاد اشعه، غذا را گرم کند. حال با خراب شدن که عامل آن می تواند نوسانات جریان برق نیز باشد، از روشن شدن و شروع به کار ماکروفر بوش جلوگیری کند. البته با تمام شدن عمر این لامپ ممکن است دستگاه شروع به کار نکند. حتما باید مگنترون را تعویض کنید. چرا که جزو قطعات غیر قابل تعمیر در ساختار ماکروفر بوش می باشد.

بروز ایراد در برد الکترونیکی را بررسی نمایید

برد الکترونیکی نقش مغز دستگاه را داشته و با خراب شدن و بروز هر گونه ایراد در قطعات آن، ماکروفر بوش روشن نمی شود. از این رو لازم است عیب یابی برد را انجام دهید و هر یک از اجزای خراب شده آن را تعویض نمایید. در این زمینه حتما از تعمیرکار ماکروفر بوش کمک بگیرید.

از سالم بودن کنترل پنل مطمئن شوید

با خراب شدن کنترل پنل، جریان برق به بخش های داخلی دستگاه وارد نشده و می تواند از دلایل روشن نشدن ماکروفر بوش تلقی شود. لازم است حتما آن را تعویض نمایید.

اگر دیود خراب شود، ماکروفر بوش روشن نمی شود

دیود وظیفه دارد تا میزان ولتاژ و تامین انرژی لازم را برای مگنترون و گرم شدن دستگاه انجام دهید. در صورتی که خراب شود و یا به هر دلیلی عملکرد آن با ایراد مواجه شود، می تواند دلیل کار نکردن ماکروفر بوش بوده و حتما با عوض کردن آن امکان رفع این ایراد وجود خواهد داشت.

چطور از خرابی ماکروفر بوش جلوگیری کنیم؟

لازم است جهت استفاده حرفه ای تر و بهتر از دستگاه ماکروفر بوش، پیش از هر کاری حتما راهنمای فارسی آن را مطالعه کنید و به رعایت موارد زیر بپردازید:

  • در زمان تمیز کردن ماکروفر بوش، از مواد شوینده استفاده نکنید.
  • نفوذ مواد شوینده و آب به داخل دستگاه، می تواند منجر به خرابی و معیوب شدن قطعات آن شود.
  • از قرار دادن هر گونه شیء بر روی ماکروفر بوش خودداری کنید.
  • این کار فشار زیادی به لامپ مگنترون وارد کرده و از عمر آن کم می کند.
  • درب را به آرامی باز و بسته کنید تا به میکروسوییچ آسیبی وارد نشود.
  • از محافظ برق برای اتصال دستگاه به پریز برق استفاده نمایید.
  • دکمه ها را به آرامی فشار دهید.
  • سعی کنید برای تعمیر ماکروفر بوش، قطعات آسیب دیده را تعویض نمایید تا عمر دستگاه شما کم نشود.
  • به خوبی راهنمای استفاده از ماکروفر بوش را مطالعه کنید و به شیوه ای درست، نصب این دستگاه را انجام دهید.

نحوه تشخیص و رفع دلیل کار نکردن ماکروفر بوش چگونه است؟

این امکان وجود دارد، پس از بررسی عوامل گفته شده و انجام راهکار های لازم برای رفع هر عامل، مشکل روشن نشدن ماکروفر بوش برطرف نشود. توصیه می کنیم حتما در این زمان با آی پی امداد تماس بگیرید.

آی پی امداد از معتبر ترین مراکز شناخته شده به عنوان مرکز تعمیرات ماکروفر بوش در تهران می باشد که به واسطه اعزام تعمیرکار، ایرادات ایجاد شده در عملکرد ماکروفر بوش را برطرف می کند.

استفاده از خدمات تعمیر ماکروفر بوش در محل، برای افرادی که زمان کافی جهت مراجعه حضوری به تعمیرگاه ندارند و یا ترجیح می دهند از نزدیک شاهد مراحل عیب یابی ماکروفر بوش باشند، گزینه ایده آلی به نظر می رسد. حتما برای بهره مند شدن از این خدمات، با آی پی امداد تماس بگیرید.